حامیان جبهه مقاومت اسلامی

قال رسول الله سلام الله علیه: من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

حامیان جبهه مقاومت اسلامی

قال رسول الله سلام الله علیه: من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

گروه مجازی
حامیان جبهه مقاومت اسلامی
برای انعکاس
صدای مقاومت
و برای دفاع از
مرام مقامت
و برای حمایت از
خط مقدم مقاومت
در فضای مجازی
تشکیل شده است.
شما هم با لینک
انصارالمقاومه
ansarolmoghawamah.blog.ir
به حامیان مقاومت بپیوندید

کلمات کلیدی

دعای جوشن صغیر از مفاتیح الجنان

کاریکاتوری از زاهور کارتونیست پاکستانی

استقلال عراق

ما با دخالت آمریکاییها و دیگران در مسائل داخلی عراق بشدت مخالفیم

رخورد خصمانه جبهه دشمن

متزلزل شدن بنای نظام سلطه

میخواهند عراق به اردوگاه آمریکا ملحق شود

سنی های مومن و معتقد به استقلال عراق

به خودمان و توانایی های داخلی تکیه کنیم

آمریکا به دنبال آن است که عراق تحت سلطه قرار گیرد

هدف اصلی امریکا محروم کردن مردم عراق از نظام مردم‌سالاری است

رئیس سازمان بدر سرپرست وزارت دفاع عراق شد

آیت الله سیستانی در عراق اعلام جهاد کفایی کرد

نقطه‌زنی تک تیراندازهای چچنی

جنگ برادر با برادر

ادعای اعزام نیروی نظامی از سوی ایران به عراق

مفتی اهل سنت عراق علیه تروریست‌ها حکم جهاد داد

فاصله ای تکفیری‌ها تا تشکیل دولت در عراق و سوریه

بیانیه آیات عظام سیستانی و صافی درباره حوادث عراق

علیه داعش سلاح به دست می گیریم

بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم

وضعیت امنیتی در نجف اشرف

دستگیری نیروهای داعش در کربلا

تحولات موصل و صلاح الدین

فرقه وهابیت چگونه پایه‌گذاری شد

تقدیر آیت الله سیستانی از ارتش عراق

حمله به مرقد امامان عسکری (ع) در سامرا خنثی شد

ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد

ماجرای نامه حاج قاسم سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا

ادعای اعزام نیروی نظامی از سوی ایران به عراق

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ
با ادامه فعالیت گروه های ترویست تکفیری در عراق که سبب تداوم درگیری ها در این کشور شده، بازار شایعات و اخبار تأیید نشده درباره جنبه های گوناگون تحولات عراق نیز داغ شده است. در یکی از همین موارد، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده، نیروهای نظامی ایرانی وارد عراق شده و توانسته اند موفقیت ها و پیشروی هایی نیز در این کشور داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳ - 13 June 2014
ادعای اعزام نیروی نظامی از سوی ایران به عراقبا ادامه فعالیت گروه های ترویست تکفیری در عراق که سبب تداوم درگیری ها در این کشور شده، بازار شایعات و اخبار تأیید نشده درباره جنبه های گوناگون تحولات عراق نیز داغ شده است. در یکی از همین موارد، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده، نیروهای نظامی ایرانی وارد عراق شده و توانسته اند موفقیت ها و پیشروی هایی نیز در این کشور داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده نیروهای سپاه پاسداران ایران، وارد عراق شده و در زمینه بازپس گیری کنترل بخش اعظم شهر تکریت، به نیروهای نظامی عراقی کمک رسانده اند. به ادعای این روزنامه، ایرانیان مذکور متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

این روزنامه می نویسد، نیروهای ایرانی ـ عراقی توانسته اند امروز کنترل 85 درصد از محدوده شهر تکریت را از گروه های تروریست تکفیری بازپس گیرند. از سوی دیگر، نیروهای قدس در زمینه محافظت از اماکن مقدس شیعیان در شهرهای نجف و کربلا فعال شده اند. بخش دیگری از این نیروها نیز در مرز ایران و عراق مستقر شده و به تروریست ها هشدار داده اند، اگر به فاصله 100 کیلومتری مرز برسند، آن ها را بمباران خواهند کرد.

وال استریت ژورنال می نویسد، ایران می خواهد در صورتی که نیروهای فعلی نتوانند توازن قوا را به نفع نیروهای دولتی عراق تغییر دهند، بخشی از واحدهای نظامی فعال در سوریه را نیز برای کمک به عراق بفرستد. در همین راستا، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه نیز به بغداد سفر کرده تا به ارزیابی راه های مهار بحران بپردازد.

به نوشته این روزنامه، این تحولات پس از آن رخ می دهد که صبح امروز، گروهک تروریستی «داعش» با انتشار بیانیه ای، از نیروهای خود خواست به سمت بغداد و همچنین کربلا و نجف حمله ور شوند و اعلام کرد وضعیت نهایی نبرد با دولت عراق در این شهرها مشخص خواهد شد.

اما این ادعا در حالی از سوی وال استریت ژورنال مطرح می شود که تاکنون نه تنها حضور نیروهای ایرانی در عراق به تأیید هیچ منبع و مرجع رسمی نرسیده، بلکه ایران رسما اعلام کرده از آنجا که تاکنون درخواستی از سوی دولت عراق برای فرستادن کمک از سوی ایران مطرح نشده، می توان نتیجه گرفت که نیروهای عراقی خود قادر به کنترل اوضاع در این کشور هستند و بنابراین اعزام نیروهای نظامی از سوی ایران منتفی است.

در این زمینه، باید توجه داشت که این ادعا و دیگر ادعاهای مطرح در روزهای اخیر درباره ورود ایران به درگیری های عراق، بیش از هر چیز با هدف تحریف ماهیت واقعی درگیری های اخیر صورت می گیرد. در این راستا، برخی رسانه های غربی و همچنین مطبوعات و رسانه های شماری از کشورهای منطقه، تلاش دارند به افکار عمومی چنین القا کنند که درگیری های عراق، نوعی درگیری میان شیعه و سنی و یا در سطحی دیگر، گونه ای از جنگ نیابتی میان ایران و عربستان سعودی برای تفوق بر منطقه است.

این در حالی است که درگیری های کنونی در عراق ـ و پیش از آن، جنگ داخلی سوریه ـ بیش از هر چیز از تلاش گروه های تروریست تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها برای گستراندن قدرت خود در منطقه و زدن تیشه ای هر چه محکم تر بر پیکره اسلام و مسلمانان است.

باید توجه داشت بر خلاف آنچه معمولا گفته می شود، گروه های تروریست تکفیری به هیچ وجه از جمله معتقدان به تسنن نبوده و هدف گیری آن ها نیز تنها علیه شیعیان نیست. وقایع رخ داده در سوریه و این روزها، صحنه هایی که پس از ورود گروهک داعش به موصل شاهد آن بودیم، نشان داد که تروریست های تکفیری به هیچ کس، چه شیعه و چه سنی رحم نکرده و اصولاً درباره قربانیان خود رویکرد گزینشی ندارند!

ادعاهای مطرح درباره حضور ایران در عراق نیز با همین هدف صورت می گیرد که وانمود شود دشمنی تکفیری ها تنها با شیعیان و ایران است و بالطبع، واکنش ها نیز تنها به آنها محدود می شود. با وجود این، رخدادهای اخیر به روشنی نشان داد که اصل ماجرا چیز دیگری است و شایعه حضور ایران در عراق با اهدافی کاملاً مشخص انجام می گیرد. 

منبع:
http://www.tabnak.ir/fa/news/407775

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی